TRANSİT BİPARTİSYON

Diyabet nedir?

Kandaki glikoz miktarının artması sonucu vücudun bunu kontrol edememesine şeker hastalığı denilmektedir. Vücutta tüm hücrelerin enerjisini karşılayan şekerin kanda normalden fazla ya da az bulunması vücut dengesini bozmaktadır. Kanda gereğinden fazla bulunan şeker hastalığa neden olmaktadır.

Şeker hastalığı başlangıçta kontrol altına alınıp tedavi edilmezseTip2 Diyabet dediğimiz ileri derece şeker hastalığı ortaya çıkmaktadır. Tedavi edilmeyen tip2 diyabet hastalığı ise kalp krizi, inme, uyku apnesi, aşırı kilo, eklem hastalıkları, böbrek yetmezliği gibi diyaliz makinesine bağlı yaşama kadar sürükleyebilen hayati risk taşıyan hastalıklarla bizi karşı karşıya bırakmaktadır.

transit bipartisyon

Bu hastalıklar Transit Bipartisyon Operasyonu ile ortadan kaldırılması mümkündür.

Transit Bipartisyon, metabolik rahatsızlığı düzenlemek ve kilo vermeye yardımcı olmak için yapılan cerrahi bir işlemdir. Bu operasyon kısıtlayıcı ve emilimi engelleyici mekanizmaya sahiptir. Transit Bipartisyon ameliyatında ince barsağın başladığı ve bittiği yerin değiştirilerek GLP1 hormonu salgılanması arttırılır ve de buna bağlı insülin üretimi artışı olmakla beraber kandaki glikozun hücrelere ulaşım hızını artmaktadır. Midenin açlık hormonu salgılayan bölümü de belli bir oranda alındığı için diyabet için en büyük etkenlerden olan açlık hisside köreltilmiş olur.

Transit Bipartisyon operasyonunda sadece mide küçültülmez aynı zamanda bağırsak da düzenlenmektedir. Bu yüzden sindirim sorunu yaşanılmamaktadır. Kalori alımı sınırlanır ve gastrik boşaltım süreci düzenlenir. Sindirim sistemindeki hiçbir kısım ortadan kaldırılmaz. Gıda emilimine zarar vermeyecek şekilde yapılan değişiklikler sayesinde hiçbir şekilde vitamin veya mineral eksikliği riski yoktur.

Transit Bipartisyon’un Avantajları,

• Düşük intragastrik basınç ve buna bağlı tüp mide kaçaklarının engellenmesi
  • Tüm sindirim sisteminden yiyecek geçişi ve emilimin sağlanması
  • Endoskopik olarak sindirim siteminin her yerine ulaşılabilmesi
  • Oniki parmak bağırsağı ve safra kanallarına ERCP eşliğinde ulaşım yapılabilmesi
  • Mide antrum, pilor ve oniki parmak bağırsağının korunmasına bağlı vitamin, mineral, demir ve kalsiyum takviyesine ihtiyaç duyulmaması Transit Bipartisyon sonrası kazanılan faydalardır.

Transit Bipartisyon ameliyatı hem obezite hem de diyabet hastalığına çözüm olabilen kilo kaybının da hedeflendiği bir ameliyat olduğu için vücut kitle indeksinin (VKİ) belirli bir oranın üzerinde olması istenir.

ArabicEnglishGermanTurkish
close slider